این اتحادیه خواستار تمدید و پوشش گستردهتر سیستم نرخ حمل و نقل ایمن برای جلوگیری از رانندگی خطرناک و تضمین حداقل نرخ بار برای رانندگان کامیون شده است.
این اعتصاب برنامه ریزی شده حدود شش ماه پس از پایان اعتصاب یک هفته ای اتحادیه ۲۲ هزار کامیون دار در ماه ژوئن (خرداد) صورت می گیرد که باعث اختلالات و تأخیر گسترده در خدمات لجستیکی در سراسر کشور کره جنوبی شد و خسارات سنگینی به شرکت ها وارد کرد.
یکی از مقامات اتحادیه گفت: در زمانی که به پایان یافتن تدریجی سیستم حمل و نقل تنها حدود ۴۰ روز دیگر باقی مانده است، مجلس ملی به دلیل اختلافات دو حزبی پیشرفت کمی در این موضوع دارد.
در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه، اعضای اتحادیه کارگران خدمات عمومی و حمل و نقل کره که کارگران حمل و نقل عمومی را پوشش می دهد، از طرح اعتصاب کامیون داران حمایت کردند و قول دادند که از پر کردن جای کامیون داران اعتصابی خودداری کنند.