از ویرایشگر: مرگ موکسی و مشکل فنی بازی
انتشار: آذر 23، 1403
بروزرسانی: 05 اردیبهشت 1404

از ویرایشگر: مرگ موکسی و مشکل فنی بازی


شاید شنیدن این جمله برای برخی در صنعت ما دشوار باشد: بازی های تکنیکی مدرن هرگز بی انتها نخواهند بود.

و در حالی که صنعت بازی در نوآوری پیشرفت می کند (نسخه جهانی نوآوری کتاب بازی هفته آینده منتشر می شود)، مشکلات جدی در هنگام معرفی فناوری جدید در تجربیات بازی وجود دارد.

اگر قبلاً مشخص نبود، خبر تعطیلی Embodied، استارت آپ فناوری Moxie، محصولی که به عنوان «پیشرفته ترین ربات جهان که از هوش مصنوعی بی خطر برای تقویت یادگیری و رشد عاطفی کودکان استفاده می کند» توصیف می شود، باید این خبر را ایجاد کند. روشن . شفاف. بدتر از آن، آنها دقیقاً نمی دانند که موکسی چه زمانی کار را متوقف می کند، به این معنی که نگرانی واقعی وجود دارد که هر کودکی که از این اسباب بازی استفاده می کند یاد بگیرد چگونه احساسات جدید را پردازش کند - احساسات ناشی از مرگ - دیجیتال مرگ

My Spidey Sense بیش از یک دهه پیش زمانی که سازندگان بازی وارد رقابتی برای توسعه بازی های دارای برنامه های کاربردی شدند، شروع به گرفتن صدای بدی کرد. در آن زمان، من نگران این بودم که بازی ها بیش از حد به فناوری اجرا شده توسط شرکت های دیگر وابسته شوند و توسعه سریع دستگاه های هوشمند مشکلات سازگاری و در نهایت منسوخ شدن را ایجاد کند.

همانطور که The Hives گفته است: "من از اینکه بگویم این را به شما گفتم متنفرم."

زیمیز یک اسباب بازی مخمل خواب دار بود که والدین را ملزم می کرد تا یک گوشی هوشمند به فرزندشان بدهند تا از آن به عنوان چهره استفاده کند. در عرض یک سال از بین رفت. منبع: Bigfoot Games

زمیز رو یادت هست؟ این یک سری از اسباب بازی های مخمل خواب دار بود که توسط Big Foot Toys به بازار عرضه شد. این چیزی است که من در مورد او در سال 2013 گفتم:

"Zimmi یک "پوسته" مخمل آلود و دقیق است - پوسته ای بی جان و بی چهره که منتظر ورودی آیفون یا آی پاد تاچ است تا بازی را زنده کند. با یک "برنامه Freemium" (این برنامه رایگان است، اما افزودنی ها را می توان با قیمت 0.99 دلار خریداری کرد)، Zimmi با استفاده از سخت افزار دستگاه iOS برای تعامل با لمس و حرکت، به یک دوست تعاملی برای بچه ها تبدیل می شود.

در حالی که خانواده Zimmiz دقیقاً آنچه را که قصد انجام آن را دارند انجام می دهند، من می ترسم که بازی های برنامه هرگز یک تجربه بازی واقعاً "جاودانه" ایجاد نکنند زیرا آنها برای عملکرد به فناوری خارجی متکی هستند. وقتی این فناوری قدیمی و منسوخ می شود، چه اتفاقی برای بازی می افتد؟ ما قبلاً این کار را با Zimmi شروع کرده ایم زیرا iPhone 3 قدیمی من به عنوان قلب و روح آن عمل می کند. من پلتفرم ها را به طور کامل عوض کرده ام (الان از ویندوزفون استفاده می کنم)، و شارژ نگه داشتن آیفون قدیمی ام در حین بازی از قبل به یک کار طاقت فرسا تبدیل شده است. و با بازی ای که فقط بر روی یک پلتفرم اجرا می شود، پایگاه کاربر بالقوه به طور خودکار محدود می شود. بچه های زیادی هستند که والدینشان از اندروید استفاده می کنند. زیمیز ندارند.

علیرغم اینکه زیمیز و پلتفرم "Planet Zimmiz" آن در مدت یک سال توسط کارگاه Build-A-Bear به مدت 5 دقیقه در یک معامله نادر فروخته شد. کسب و کار برنامه بود، نه بازی.

تجربه ما با Zimmiz و سایر بازی های مشابه باعث شد تا به چیزی اشاره کنم که در طول سال ها اغلب گفته ام:

اگرچه ممکن است چندین دهه از عمر آن گذشته باشد، من هنوز می توانم باتری های جدیدی را در تدی راکسپین قرار دهم و او به زندگی بازگردد و شروع به گفتن داستان هایی از نوار کاست قدیمی خود کند از این به بعد من اینطور فکر نمی کنم."

من در مورد هوش مصنوعی همین احساس را دارم.

در نمایشگاه اسباب بازی 2023، هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفت و برخی از محصولات به سرعت پس از آن وارد بازار شدند. در طول پیش نمایش اسباب بازی های پاییز LA امسال، محصولات دیگری با هوش مصنوعی پشت درهای بسته به نمایش درآمدند و شکی نیست که نوآوری های بیشتری در هنگ کنگ، CES، نمایشگاه اسباب بازی لندن و Spielwarenmesse ظاهر خواهند شد.

Embodied می گوید که دور حیاتی مالی Moxie شکست خورده است و دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست.

Embodied در یک پرسش متداول در وب سایت خود (بایگانی شده) می گوید: "ما تاریخ دقیق توقف خدمات را نمی دانیم. احتمالاً ظرف چند روز اتفاق می افتد. با این حال، ما در حال بررسی گزینه هایی هستیم تا Moxie را تا زمانی که ممکن است فعال نگه داریم، علی رغم اینکه ما نمی توانیم هیچ تضمینی بدهیم.

بدون تضمین این یک مشکل است.

این مصیبت بازی ها یا هر محصولی است که به خدمات ابری یا ChatGPT یا هر چیز دیگری متکی است. اگر کاملاً مستقل نباشد و بتواند به طور مستقل و بدون اتصال به اینترنت کار کند، تاریخ انقضا دارد.

جدا از دریافت 800 دلار، والدین و سایر مراقبانی که در Moxie سرمایه گذاری کرده اند، اکنون باید بحث سختی با جوانان در زندگی خود داشته باشند تا توضیح دهند که چرا این "دوست" دیجیتالی مرده است.

این باعث شد که در مورد وضعیت 2XL دوباره راه اندازی شده Mego، یکی از اقلام اولیه نمایشگاه اسباب بازی 2023 که کریسمس گذشته به بازار عرضه شد و به دنبال آن در ماه مارس عرضه رسمی شد، تعجب کنم. تا لحظه نگارش این مطلب، بازدیدکنندگان وب سایت رسمی 2XL Cobot (ربات همراه) که با نام My2XL نیز شناخته می شود | ربات هوش مصنوعی برای کودکان توسط:

سایت 2XL از 12 دسامبر 2024 خوب به نظر نمی رسد.

بله، "وقفه برنامه".

این بازی در حال حاضر در آمازون "در دسترس نیست".

اما من شرط می بندم که 2XL قدیمی از اواخر دهه 70/اوایل دهه 80 هنوز کار می کند.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Am3lvHXNUdQ[/embed]

همانطور که برای زدن دکمه «انتشار» در این ورودی آماده می شوم، می دانم که توسعه دهندگان زیادی وجود دارند - برخی از آنها را دوستان می دانم - که روی محصولاتی در فضایی بسیار مشابه با فضایی که Moxie اخیراً اشغال کرده است کار می کنند.

در هر صورت، این باید به عنوان یک داستان هشدار دهنده دیگر از صنعت بازی باشد.

ما باید از قبل فکر کنیم و سناریوی پایان عمر اسباب بازی هایی را در نظر بگیریم که از طریق فرآیندهای پرهزینه، زمان بر و کار فشرده در جهان عرضه می شوند. در کسب وکاری که می توان آن قدر کم را ضروری در نظر گرفت، ایجاد زباله هایی که خانواده ها را آویزان می کند در حالی که جیب هایشان را با پول های استارت آپ با پشتوانه سرمایه گذاری که ممکن است فردا تبخیر شود، تلاش ارزشمندی به نظر نمی رسد.


منبع: https://toybook.com/death-of-moxie-and-the-trouble-with-tech-toys/